30. juni 2008

Grand Canyon

USA 2008 - Chicago til Los Angeles
Vi kørte fra Kanab kl. 7.11 efter at have tanket benzin.  Forlod Utah og kom til Arizona også fik vi en time foræret - videre ud af vejen med store sletter og røde bjerge.Vi havde ikke regnet med at køre til North Rim da det var 70 km. Ud af vejen og tilbage igen, men navigationen sagde at vi var ved hotellet kl. 11.30. så vi blev enige om at vi havde tid til  køre derud.  Og hvilket syn - flot - enestående. !
Der var rigtig mange Canyon egern og firben, men jeg skreg vist ikke i dag.
Vi gik rundt af en lille sti,stoppede op og kiggede, tog billeder, filmede og så lidt videre. Det var bare smukt.
Så kørte vi de 70 km. Tilbage til Jacobs Lake og derefter mod Grand Canyon. Vi skal lige et stykke nordøst på for at få krydset Coloradofloden ved Marble Canyon. Navajo broen vi kører over ligger lige klods op af den gamle bro som nu er lukket for trafik - men åben for fodgængere,
Da vi kom til indgangen ved Grand Canyon Nationalpark, var guiden meget venlig og fortalte og viste hvor vi skulle køre.  - Først kørte vi til Desert View, der var et gammelt tårn og en enorm udsigt.
Området der er ret øde.- se lige denne tankstation helt alene ligger den. den eneste butik i mange kilometers omkreds.
Så kørte vi til hotellet og tjekkede ind - et dejligt værelse.
Vi pakkede ud gik ned og satte os i bilen for at køre tilbage til Grand Canyon - men da vi sad der i bilen syntes Leif pludselig at det var bedre at tage shuttle bussen - det gjorde vi - først grøn linie - så satte han os af og så skulle vi med blå linie, den kørte vi med til endestationen, så skulle vi med rød linie. Vi kørte helt til enden, stod af, nød udsigten, og så gik vi nedad af rimmen - mange smukke udsigter - der var ca. 5 km. Ned, men det gik rigtig godt.
Pludselig stod Leif helt stille, og lige foran os listede en stor grå ulv over stien, men før end jeg fik kameraet frem var den helt væk.
Så tog vi blå linie til Market Plaza hvor vi købte 2 flasker vand. Så sad vi og hvilede lidt - tog en blå linie ud til et punkt hvor vi kunne se at solen var begyndt at gå ned, og det var sjovt at se hvordan skyggen flyttede sig opaf efterhånden som solen går ned .
Så gik vi de sidste 1,7 km. Til den grønne bus som vi kørte med til hotellet - vi var hjemme ca. kl. 19.
Hjem i bad - tjekke computer - Kl.ca. 20.15 gik vi på hotellets cafe - Leif fik 1 burger jeg fik kyllingesalat - og 2 dejlige kolde øl - her skulle vi ikke vise legitimation.